Pozycjonowanie - co to takiego?

W wyszukiwarce takiej jak na przykład Google pozycjonowanie to działanie, które ma na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy. Frazy są to tak zwane słowa kluczowe, które najczęściej użytkownik wpisuje w wyszukiwarce.  Pozycjonując stronę www musimy pamiętać, że robienie dobrego SEO nie zawsze jest szybkie i tanie. Pozycjonowanie najczęściej robione jest wraz z działaniami SEO.

Dlaczego pozycjonowanie stron internetowych jest ważne?

Czy zdajesz sobie sprawę jak wielką liczbę zapytań użytkownicy wprowadzają do Google każdego dnia? W czasach COVID-19 internet wydaję się jedyną słuszną drogą do sprzedaży i reklamy. Liczby nie kłamią. W 2020 roku ilość zapytań w Google przeszła 2 biliony. Jest to w dzisiejszych czasach jedna z najlepszych możliwych opcji do promowania swojej marki w internecie. Pozycjonowanie stron gwarantuje nam stały ruch, który mamy możliwość śledzić za pomocą darmowych narzędzi jakie oferuje nam Google. 

 

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

Bez znajomości działania algorytmów wyszukiwarek, profesjonalnych narzędzi SEO, śledzenia i analizy konkurencji, a również bez stałej opieki jest to niemożliwe, aby być widocznym w internecie na słowa kluczowe, które gwarantują nam ruch na stronie.

Jakiej firmie powierzyć pozycjonowanie stron

Niezmiernie ważne jest powierzenie pozycjonowania strony internetowej firmie, która posiada w tym zakresie odpowiednie kompetencje. Bardzo dużo firm pozycjonuje strony w nieodpowiedni sposób. Częsty wpływ na wybór takiej firmy jest brak znajomości zakresu pozycjonowania i ogólnej znajomości SEO. Każdy, kto nie chce dać oszukać powinien zainteresować się tematem pozycjonowania stron www oraz analizować poczynania za pomocą takich darmowych narzędzi jak Google Analitics czy Search Console.

 

Słabe pozycjonowanie i brak efektów

Wiele firm świadczących usługi w zakresie pozycjonowania działa na zasadzie długo falowej współpracy.. Uwaga! Tutaj chciałbym się na chwilę zatrzymać.

Nigdy nie daj sobie wmówić, że istnieje tylko możliwość wykupienia pozycjonowania swojej strony na okres dwunastu miesięcy! Tutaj powinna zapalić Ci się lampka. Firmy, które wciskają taki kit są najczęściej nie warte uznania, chcą Cie po prostu naciągnąć na dwanaście miesięcy słabego pozycjonowania. Oczywiście na pewno znajdą się wyjątki, ale dlaczego mamy kupować kota w worku? I to na dwanaście miesięcy! Nikt nam za tak długi okres czasu nie odda ciężko zarobionych pieniędzy. Marketingowiec wciskający taką ofertę będzie nas zapewne zapewniał o dużej ilości pozytywnych opinii na Google, a w umowie przecież widnieje zapis o możliwości zerwania przedwcześnie umowy.

Jednak zastanówmy się przez chwilę nad pierwszą z tej myśli. Firmy pracujące w tej branży promują swoją firmę w jak najlepszy sposób więc opinie w internecie na temat pozycjonowania stron nie zawszę są prawdziwe, a jedynie dodane przez fikcyjnych użytkowników. Oczywiście nie zawsze i nie wszystkie.

Nawiązując do drugiej myśli czyli zapisu o przedwczesnym zrezygnowaniu z pozycjonowania, czy zastanawiałeś się po co on w ogóle jest? Jest to nic innego jak zabezpieczenie firmy na dwanaście miesięcy przed miernym pozycjonowaniem Twojej witryny. W przypadku przedwczesnego zerwania umowy najczęściej widnieje taka kara, która po prostu nie daje Ci możliwości do zmiany pozycjonera.

Jaką firmę więc wybrać?

Przede wszystkim staraj się poznać chociaż trochę pozycjonowanie. Nie idź na łatwiznę i nie ufaj firmą na słowo. Dbaj o swoje warunki współpracy i przede wszystkim zapoznawaj się z raportami, które do Ciebie trafiają. Pozycjonowanie to nie jest prosty temat i czasami najzwyczajniej w świecie potrzeba trochę czasu, aby się przebić w wynikach wyszukiwania.

Ile kosztuje pozycjonowanie strony

Tą frazę w wynikach wyszukiwania możemy napotkać coraz częściej. Ile pytań tyle odpowiedzi. Jako osoba zarządzająca firmą IT LIGHT mógłbym wam wciskać kit, że robimy najlepsze pozycjonowanie stron www i mamy najniższe ceny na rynku, ale tego wam nie mogę obiecać. Zależy to od wielu czynników takich jak konkurencja na dane słowa kluczowe, optymalizacja strony pod SEO, serwer oraz to co najważniejsze budżet jaki jesteśmy gotowi na to przeznaczyć. Ludziom wydaje się, że czasami dużo to 500zł innym z kolei 1000zł jeszcze inni powiedzą, że mogą przeznaczyć na to 2000 zł, bo wiedzą, że im się to kilkukrotnie zwróci w ciągu miesiąca. Kiedyś ktoś mądry powiedział popyt rodzi podaż i miał rację. Jeśli dotrzemy do wielu ludzi z przystępnymi ofertami mamy dużą szansę odnieść sukces, a to możemy zrobić de facto nie dużym kosztem za pomocą dobrego pozycjonowania stron, które jako firma IT LIGHT robimy. Zapraszamy do kontaktu.